Mere tid til den enkelte patients spørgsmål?

Det kan faktisk lade sig gøre sådan her

Hør, hvordan Rikke Mikkelsen og hendes kollegaer fra Hjerte-Lunge-Karkirurgisk afdeling på Aarhus Universitetshospital frigiver tid til selve den fysiske konsultation ved at informere og aktivere patienten forud for konsultationen. Dette til fordel for patientens eventuelle individuelle behov og spørgsmål, der er rare at komme omkring ansigt-til-ansigt.

Men at starte i god tid med at informere patienten har ikke altid været tilfældet. I starten gjorde Rikke og hendes kollegaer ikke deres patienter opmærksom på, at de kunne tilgå deres forløb i den digitale forløbsguide forud for konsultationen. Idag opfordrer de alle patienter, uanset alder, via indkaldelsesbrevet til at åbne deres forløb ved at downloade Emento app'en.

Den digitale forløbsguide guider patienten gennem sit behandlingsforløb. Multisyge patienter kan have flere forløb på samme tid. Det sundhedsfaglige personale laver indholdet i forløbsguiden én gang og tilbyder forløbsguiden til de patienter, der skal igennem det pågældende behandlingsforløb, feks. et kontrolforløb for patienter med udposning på aorta. Forløbsguiden downloades af patienten som en app, så den altid er lige ved hånden. På den webbaseret Emento platform kan du som sundhedsfagligt personale få overblik over patienternes forløb og ligesom Rikke og hendes kollegaer få indsigt i patienternes engagement i deres behandlingsforløb - det vil sige, at du kan se om patienten har læst informationen og udført opgaverne, der højner deres selvstændighed og viden omkring deres behandling, præsenteret i den digitale forløbsguide.

Hør mere om, hvordan du kan anskue kommunikationen i et patientforløb i tid, hvilke indsigter om patienternes forløb, der kan opnåes med Emento platformen og dermed hjælpe det sundshedsfaglig personale i deres arbejdsgange omkring patienten ved at kontakte Kunde- og Leverancechef Trine Hynkemejer:

Trine Hynkemejer
Trine Hynkemejer
Kunde-/Leverancechef

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte Trine Hynkemejer hvis du vil høre mere eller booke en demo

Email: trine@emento.dk

Har du også en patient-gruppe, der er svær at komme i kontakt med?

Lær, hvordan den problemstilling kan løses

Hvordan sikrer du dig, at patienterne forstår al den information du fortæller dem?

Og ikke leder i øst og vest efter svar på spørgsmål?

Vil dine patienter kunne genfortælle til en pårørende, hvad der blev sagt på hospitalet?

Hvordan gøres det nemt?

Kan jeg dø af det her?

Hvor finder patienterne bedst svar på deres spørgsmål?

Kan de ældre nu håndtere digitale værktøjer?

Lær, hvad Rikke og hendes kollegaer erfarede om dem selv og deres ældre patienter

Har du overblik over, hvordan patientens forløb ser ud?

Og hvilken information, der skal gives hvornår?

Mere tid til den enkelte patients spørgsmål?

Det kan faktisk lade sig gøre sådan her

100 % kontrol i afdelingen over patientkommunikation

Hvad betyder det for hospitalsafdelingen at ha' det?

Sygeplejerske-til-sygeplejerske: Gud, siger du det sådan til patienten...

Har du nogensinde overhørt din kollegas samtale med patienten?